الاثنين، 22 سبتمبر 2008

غدا القاك

غدا القاك

غدا القي كل شاب يطمع في الحرية .. غدا القي كل شاب اتحقق حلمه في انه ميدخلش الجيش .. غدا القي كل شاب مش هيدافع عن مصر المحروسة

اه يا قلبي .. اه يا كبدي .. اه يا دماغي .. انا مش مصدق .. هو انا فرحان اني بكره هروح اجيب شهاده التاجيل ؟؟!! وللا فرحان لاني ضارب زبادو قبل السحور .. المهم انا فرحان وبس

بكره يا جماعة هروح استلم شهاده التاجيل اللي عشت طول عمري احلم بيها والحمد لله حلمي اتحقق وهجيبها اعلقها علي الحيته .. قصدي الحيطة .. تقريبا الواحد المفروض كان يدخل الجيش احسن عشان ينشف شويه
انا حاسس اني كنت في غيبوبة استمرت 25 سنه وسوف افيق منها غدا .. نعم فالوداع للاحباط والوداع للمحبطين .

المهم بقي انا سمعت ان البلد الاول هتمطوحك يمين وشمال قبل ما تديك الشهاده . عشان تحس علي الاقل بطعمها

وفيه ناس قالت انها مش هتروح اصلا دلوقتي تجيبها لانهم بيقولوك روح هات مش عارف ايه منين وناس تقولك عدي علينا بعد يومين وناس تقولك اسبوعين . لدرجة اني خايف اروح بكره يقولولي روح هات مانجا من صحراء نيفادا وتعالي

وطبعا الحاقدين من الشعب اللي بيكرهولي الخير مش قادرين يتخيلوني وانا بستلم شهاده التاجيل ... عشان هما دخلوا الجيش وانا لا . بس انا هرد عليهم بكلمه واحده .. وفي نفس واحد ..... بررررلم برررلم تيرارارارارارا

فيا عملاء البرجوازية الحمراء والشيوعيه الجرداء موتوا بحسرتكم ...

فبلدي هي بلدكم .. التي اعطتني الرخصة وادتني تاجيل .. وحققتلي حلمي .. من غير لا كوسه ولا باميه
انا خطتي ان شاء الله اني انزل بكره الساعة 10 ... عشره ونص يعني اروح لمنطقة التجنيد اقف في الطابور وانضم الي صفوف الجماهير اؤدي واجبي كاي مواطن اخر . واتهري من الوقفة وفي الاخر ان شاء الله الشهاده تكون طلعت .
بعضهم قالي ان ده حلم وردي جميل في يوم شمسه بارده وهواءه نضييف .. لكن في الحقيقة انني انظر خلف المراه
فقد قالوا لي اني هروح بكره وهرجع تاني واروح بعد ه وارجع تاني وهكذا دواليك الي ان تقوم بتسليم نفسك كاي معتقل سياسي في قسم الهرم وتطلب الرحمه والغفران انك تدخل تدافع عن مصر

لا والف لا .. فيا اعداء النجاح واصحاب الفشل .. مصر بلدي مش هتعمل كدا فيا .. وان شاء الله هستلم الشهاده واجي

ولن اعود من التجنيد عيني منكسره .. اجر ورائي ذيول الخيبة واحمل فوق كاهلي امال متحطمة .. وقاعده فشل عريضة

لا والف لا ... فانا مؤمن بمصر .. مصر .. مصر

وغدا القاك

جايلك يا هولندا




ليست هناك تعليقات: